4 mars - Let´s Dance och bowling, superkomben

Idag är det fredag och eftersom Joakim skulle dra och jobba borta över helgen så åkte jag hem till mamma och pappa över helgen för att hämta mina fotbolls skor som jag senare i veckan som kommer att användas. Jag får se om jag redan ska använda de redan på söndag då vi ska spela match igen mot Sandsbro. När jag väl kom hem till mamma och pappa fick jag veta att vi senare på kvällen skulle spela bowling med Moster Lena, Chrille och barnen, mamma, pappa och Amanda. Och det var väldigt trevligt något som också var kul eftersom jag fick tre strike jag som aldrig får några när jag spelar. Happy face på mig var det hela kvällen sen. !

När vi väl kom hem till mamma och pappa efter bowlingen blev det att laga lite mat det fick bli klyft potatis, karre och bea sås. Mycket gott må jag säga!! Dock så åt vi samtidigt som let´s Dance så det fick bli att se det på tv4 play istället. Men så här var poängen efter att juryn satt sina:

1. Jessica Andersson & Kristjan Lootus 37p
2. Alexander Rybak & Malin Johansson 36p
3. Frank Andersson & Charlotte Sinclair 34p
4. Figge Norling & Oksana Spichak 26p
5. Tina Thörner & Tobias Karlsson 24p

Efter att de dansat och fått poäng i den första dansen då paren dansade antingen slowfox eller paso doble. Den andra dansen poäng sattes inte av domarna och de dansade inte lika länge som de dansade den första dansen. Tyvärr fick Frank ocg Figge duellera mot varandra och Figge fick där med lämna tävlingen när han såg sig besegrad av Frank.

Innan denna dag så körde även damerna superkombinationen i världscupen och efter första åket såg topp tio ut så här:

1. Lindsey Vonn (USA)
2. Maria Riesch (Tyskland)
3. Anja Pärson (Sverige)
4. Ingrid Jacquemod (Frankrike)
5. Tina Maze (Slovenien)
6. Mariella Voglreiter (Österrike)
7. Aurelie Revillet (Frankrike)
8. Stacey Cook (USA)
9. Britt Janyk (Kanada)
9. Marion Rolland (Frankrike)

Det såg väldigt bra ut för Anja inför slalomen men vi vet att det har varit lite si och så med Anjas slalom form i vinter och även denna dag var den inte helt på topp men hon tappade bara en placering från första åket till andra åket och så här såg topp 30 ut efter åket:

1. Tina Maze (Slovenien)
2. Lindsey Vonn (USA)
3. Maria Riesch (Tyskland)
4. Anja Pärson (Sverige)
5. Elisabeth Goergl (Österrike)
6. Julia Mancuso (USA)
7. Camilla Borsotti (Italien)
7. Johanna Schnarf (Italien)
9. Leanne Smith (USA)
10. Andrea Fischbacher (Österrike)
11. Fabienne Suter (Schweiz)
12. Marion Pellissier (Frankrike)
13. Isabelle Stiepel (Tyskland)
14. Dominique Gisin (Schweiz)
15. Nicole Hosp (Österrike)
16. Michaela Kirchgasser (Österrike)
17. Marusa Ferk (Slovenien)
17. Marie-Michele Gagnon (Kanada)
19. Laurenne Ross (USA)
20. Stacey Cook (USA)
21. Francesca Marsaglia (Italien)
22. Lotte Smiseth Sejersted (Norge)
23. Marianne Abderhalden (Schweiz)
24. Lucia Mazzotti (Italien)
25. Regina Mader (Österrike)
26. Mariella Volgreiter (Österrike)
27. Stefanie Moser (Österrike)
28. Jessica Lindell-Vikarby (Sverige)
29. Anna Fenninger (Österrike)
30. Alexandra Coletti (Monaco)

Det var mycket synd att Anja inte kunde ta sig en bättre placering i åket men fjärde plats är ju inte dåligt. Det var bra gjort av svenskan och vi får säga lycka till i resten av tävlingarna i helgen. Även ett grattis till både damerna och herrarna i längdskidor som tog silver i både stafett för damer och herrar. Bra jobbat alla!!

Ha en bra dag!!
Puss & Kram på er!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0